Já mám, kdo má Peníze do 1000 Kč
299,00 Kč
Přejít do obchodu
další informace
Seznamte děti zábavným způsobem s hodnotami bankovek a mincí. Děti si procvičí sčítání a odčítání do 1000. K ruce budete mít nádherný přehled mincí a nápady na mnoho aktivit pro jednotlivce i skupinu. Tento balíček karet využijete plnohodnotně doma, tak i ve školní lavici.
Hra je ideální zejména pro děti 3. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 1000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva. Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.
Produkt obsahuje: 45 hracích karet + dárek, pravidla + nápady k dalšímu využití, úžasně praktická krabička
Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 1 000,-. Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců.
Co se děti naučí:
orientovat na číselné ose do 1000
sčítat a odčítat do 1000 (písemně i zpaměti)
rozložit číslo na stovky, desítky a jednotky
porovnávat čísla do 1000
zaokrouhlovat na stovky a desítky
poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500
počítat s bankovkami a mincemi do 1000 korun
Základní pravidla:
Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 480?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 480, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 972?“). Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.
Aktivity pro jednoho hráče:
Dítě si vybere jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly:
napíše počet stovek, desítek a jednotek
písemně sečte / odečte obě čísla
napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
zaokrouhlí obě čísla na stovky a desítky
dopočítá, kolik chybí do 1000 pro každé z čísel
Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly:
ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek
Aktivity pro skupinu:
Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 4 stovky, 8 desítek a žádnou jednotku. Kdo má 9 stovek, 7 desítek a 2 jednotky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 972.
Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 162. Kdo má číslo, které je o 54 větší než 400?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 454.
Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 345.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 730 - 8?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 722.
Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 100 a 200, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího.
Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu.
Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.
Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet.
Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například
Hra je ideální zejména pro děti 3. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 1000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva. Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.
Produkt obsahuje: 45 hracích karet + dárek, pravidla + nápady k dalšímu využití, úžasně praktická krabička
Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 1 000,-. Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu.
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců.
Co se děti naučí:
orientovat na číselné ose do 1000
sčítat a odčítat do 1000 (písemně i zpaměti)
rozložit číslo na stovky, desítky a jednotky
porovnávat čísla do 1000
zaokrouhlovat na stovky a desítky
poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500
počítat s bankovkami a mincemi do 1000 korun
Základní pravidla:
Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 480?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 480, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 972?“). Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu.
Aktivity pro jednoho hráče:
Dítě si vybere jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly:
napíše počet stovek, desítek a jednotek
písemně sečte / odečte obě čísla
napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
zaokrouhlí obě čísla na stovky a desítky
dopočítá, kolik chybí do 1000 pro každé z čísel
Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly:
ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek
Aktivity pro skupinu:
Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 4 stovky, 8 desítek a žádnou jednotku. Kdo má 9 stovek, 7 desítek a 2 jednotky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 972.
Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 162. Kdo má číslo, které je o 54 větší než 400?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 454.
Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 345.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 730 - 8?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 722.
Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 100 a 200, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího.
Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu.
Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.
Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet.
Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například