Knihrátky s Dvojpohádkou Raabe

525,00 Kč Přejít do obchodu
další informace
Publikace Knihrátky s Dvojpohádkou - díly A a B z ediční řady Předčtenářská gramotnost je určena pedagogům mateřských škol, kterým přináší rozsáhlý, ucelený blok aktivit založených na práci s Dvojpohádkou Jitky Molavcové, již podle jejího vyprávění sepsal Jan Petráň a která odkazuje na klasické pohádky nejznámějších sběratelů. Na text pohádky je navázáno celkem 50 různých činností vyzkoušených v praxi, s materiály vytvořenými na míru samými autorkami. Aktivity nabízejí různé úrovně obtížnosti, díky tomu každé dítě prožije stejnou činnost podle svých možností i schopností, a utváří si tak pozitivní vztah ke čtení a vzdělávání. S Dvojpohádkou Jitky Molavcové, kterou podle jejího vyprávění sepsal Jan Petráň, si připomeneme klasické pohádky od nejznámějších sběratelů. Stejně jako byly propleteny dvě známé pohádky do jedné Dvojpohádky, tak jsou propleteny všechny činnosti k jednomu tématu. Cestou k čistému lesu potkáme zkroceného vlka, náladového Jeníčka, náladovou babičku i myslivce, a možná zahlédneme i Červenou Mařenku. Do kroku si budeme notovat, hrát na harmoniku, těšit se z pohybu ve dvojicích, objevíme kouzlo přírody v jejím detailu, získáme něco cennějšího, než je zlato, naučíme se usínat s pohádkou, dokonce poznáme i své obavy, s těmi se ale hravě vypořádáme. Kdo se totiž nebojí, smí do lesa. Věříme, že společně budete mít všichni pro strach uděláno a neztratíte odvahu se na tuto pohádkovou cestu vydat. Projekt je jako celek znázorněn v Myšlenkové mapě s rozdělením činností podle jednotlivých inteligencí dr. Howarda Gardnera, které zároveň korespondují s oblastmi z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (dále RVP PV). Toto propojení je uvedeno v Přehledu činností, kde jsou stručně popsány obsahy aktivit včetně přiřazených ikon RVP PV a ikon mnohočetných inteligencí. Přehled činností zároveň slouží k snadné orientaci v projektu při jeho plánování a plnění. Činnosti v šedivě podbarvených řádcích jsou vybrané k opakování, kterým děti nabývají jistoty a ověřují si, co již dovedou. Každá činnost má určenou časovou dotaci v minimálním odhadovaném čase nezahrnující přípravu pedagoga, četnost realizace – jednorázovou nebo opakovanou, výčet potřebných pomůcek – pomůcky vytištěné šedou barvou jsou volitelné, pomůcky v závorkách a šedé barvě nabízejí další možné varianty, přípravu před zahájením činnosti s dětmi, dílčí cíle RVP PV, ke kterým směřují, popis činnosti, fotografický záznam průběhu aktivity, reflexi z praxe a na co si dát pozor při její realizaci. Součástí některých činností jsou přílohové listy (dále PL), doprovázející aktivitu. Listy, které jsou určeny dětem pro samostatné vyplnění, mají vždy tři úrovně obtížnosti v souladu se specifiky a potřebami dětí tak, aby umožnily dosažení maximálních možností každého vzdělávaného dítěte. Tímto je možné celý projekt realizovat s věkově smíšenými dětmi i dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Obtížnost 1 odpovídá velmi orientačně věku dítěte od dvou a půl do tří a půl let, obtížnost 2 od tří a půl do pěti let a obtížnost 3 od pěti do sedmi let – vždy se zohledněním individuálních schopností a možností či speciálně vzdělávacích potřeb každého dítěte. Všechny PL jsou sjednoceny dětskými kresbami podle původních ilustrací Miloše Nesvadby a doplněny realistickými kresbami.

Mohlo by vás také zajímat