Literatura pro 3. ročník SŠ - učebnice - Lukáš Andree didaktis
265,00 Kč
Přejít do obchodu
další informace
Vzdělávací řada Literatura pro střední školy je určena žákům gymnázií a maturitních oborů středních odborných škol. Provede vás literární historií od dob starověku až po začátek 21. století. Vedle sumarizace autorů, jejich života a díla, obsahuje také kapitoly věnované historickému a společenskému kontextu dané doby, a to ve formě dobových novin.
Učebnice představuje pro žáky zdroj základních informací o literatuře první poloviny 20. století. Výklad postupuje chronologicky a informacím o literatuře vždy předchází zasazení do širšího kontextu ve formě tzv. novin informujících o "aktuálních" událostech z probíraného období, zpracovaných v duchu útvarů publicistického stylu, a výkladu k příslušnému uměleckému směru či epoše.
Největší část knihy tvoří kapitoly věnované konkrétním autorům daných období a jejich dílům. Vedle základních údajů o autorovi zde naleznete zhodnocení jeho díla jako celku a krátkou interpretaci vybraných děl. Pro odlehčení je u vybraných autorů zařazen komiks, zobrazující s nadsázkou některou epizodu jejich života, a bulvární články, určené k nácviku kritické práce s texty.
Specifikem tohoto dílu je poslední tematický celek, zaměřený na druhou světovou válku a její dopady na kulturu. Věnuje se zcela konkrétním dílům, která válku nějakým způsobem reflektují (např. Hrubínovu sbírku Jobova noc či Deník Anny Frankové)
Grafická podoba učebnice se snaží napodobit design publikací a periodik pro mládež. Každý grafický prvek má svou přesnou funkci a v rámci učebnice je používán jednotně. To slouží snadnější orientaci a snadnějšímu zapamatování informací.
Součást učebnice tvoří i abecedně řazený slovníček literárněteoretických pojmů, který žákům usnadní práci při rozboru literárních děl.
Jedním ze základních rysů učebnice je komplexnost předkládaného učiva, návaznost na ostatní vzdělávací oblasti a vzájemná propojenost s ostatními částmi sady. Tím je zajištěn silný přesah jednotlivých témat, kterým rozvíjíme nejen znalosti žáků, ale i jejich praktické dovednosti.
Učebnice představuje pro žáky zdroj základních informací o literatuře první poloviny 20. století. Výklad postupuje chronologicky a informacím o literatuře vždy předchází zasazení do širšího kontextu ve formě tzv. novin informujících o "aktuálních" událostech z probíraného období, zpracovaných v duchu útvarů publicistického stylu, a výkladu k příslušnému uměleckému směru či epoše.
Největší část knihy tvoří kapitoly věnované konkrétním autorům daných období a jejich dílům. Vedle základních údajů o autorovi zde naleznete zhodnocení jeho díla jako celku a krátkou interpretaci vybraných děl. Pro odlehčení je u vybraných autorů zařazen komiks, zobrazující s nadsázkou některou epizodu jejich života, a bulvární články, určené k nácviku kritické práce s texty.
Specifikem tohoto dílu je poslední tematický celek, zaměřený na druhou světovou válku a její dopady na kulturu. Věnuje se zcela konkrétním dílům, která válku nějakým způsobem reflektují (např. Hrubínovu sbírku Jobova noc či Deník Anny Frankové)
Grafická podoba učebnice se snaží napodobit design publikací a periodik pro mládež. Každý grafický prvek má svou přesnou funkci a v rámci učebnice je používán jednotně. To slouží snadnější orientaci a snadnějšímu zapamatování informací.
Součást učebnice tvoří i abecedně řazený slovníček literárněteoretických pojmů, který žákům usnadní práci při rozboru literárních děl.
Jedním ze základních rysů učebnice je komplexnost předkládaného učiva, návaznost na ostatní vzdělávací oblasti a vzájemná propojenost s ostatními částmi sady. Tím je zajištěn silný přesah jednotlivých témat, kterým rozvíjíme nejen znalosti žáků, ale i jejich praktické dovednosti.