Nová literatura pro střední školy 3 Zkrácená verze učebnice didaktis
303,00 Kč
Přejít do obchodu
další informace
Vzdělávací řada Nová literatura pro střední školy je určena celému spektru žáků gymnázií a maturitních oborů středních odborných škol, kteří chtějí zvládnout středoškolskou literaturu a připravit se k maturitě. Každý díl nabízíme v plné, nebo zkrácené verzi.
Obsah učebnice byl zkrácen o vybrané autory a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři. Učebnice představuje světovou a českou literaturu z období od roku 1914 do prvních desetiletí 21. století, a to chronologicky ve třech tematických celcích: Období 1914–1939, Období 1939–1989 a Období po roce 1989. Ve výkladu postupujeme od historicko-společenského kontextu literárního vývoje přes výtvarné a scénické umění daného období po tvorbu dobových autorů a rozbor jejich díla. Prostor věnujeme také literatuře vzniklé teprve nedávno. Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Tento cíl byl určující pro obsahovou stránku učebnice a pracovního sešitu (literárněhistorický kontext, literární teorie, mezipředmětové vazby apod.) i pro stránku formální (členění rozborů děl, typy úloh z didaktického testu, příprava na ústní část maturity).
Obsah učebnice byl zkrácen o vybrané autory a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři. Učebnice představuje světovou a českou literaturu z období od roku 1914 do prvních desetiletí 21. století, a to chronologicky ve třech tematických celcích: Období 1914–1939, Období 1939–1989 a Období po roce 1989. Ve výkladu postupujeme od historicko-společenského kontextu literárního vývoje přes výtvarné a scénické umění daného období po tvorbu dobových autorů a rozbor jejich díla. Prostor věnujeme také literatuře vzniklé teprve nedávno. Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Tento cíl byl určující pro obsahovou stránku učebnice a pracovního sešitu (literárněhistorický kontext, literární teorie, mezipředmětové vazby apod.) i pro stránku formální (členění rozborů děl, typy úloh z didaktického testu, příprava na ústní část maturity).