Český jazyk 5 - učebnice pro 5. ročník - Zdeněk Topil, Dagmar Chroboková, Kristýna Tučková
210 Kč
Přejít do obchodu
edice Zatracená čeština. Řada učebnic Český jazyk pro první stupeň základní školy je součástí ediční řady Zatracená čeština. Obsahově vychází z rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání. Strukturou a didaktickým pojetím navazuje na ediční řadu Český jazyk s Tobiášem, tzn., že klade důraz na přehlednou a algoritmicky uspořádanou prezentaci učiva, graficky nepřetížené stránky a důsledné vysvětlování jazykových pojmů jazykem odpovídajícím rozumovým předpokladům žáků 1. stupně. V tom jsme se inspirovali i pojetím učebnic před školskou reformou v roce 1976, kdy bylo běžné, že si děti na prvním stupni osvojovaly jazykové učivo již ve škole a nikoli doma samostudiem. Řada učebnic Český jazyk pro první stupeň základní školy je součástí ediční řady Zatracená čeština. Obsahově vychází z rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání. Strukturou a didaktickým pojetím navazuje na ediční řadu Český jazyk s Tobiášem, tzn., že klade důraz na přehlednou a algoritmicky uspořádanou prezentaci učiva, graficky nepřetížené stránky a důsledné vysvětlování jazykových pojmů jazykem odpovídajícím rozumovým předpokladům žáků 1. stupně. V tom jsme se inspirovali i pojetím učebnic před školskou reformou v roce 1976, kdy bylo běžné, že si děti na prvním stupni osvojovaly jazykové učivo již ve škole a nikoli doma samostudiem. Řada učebnic Český jazyk pro první stupeň základní školy je součástí ediční řady Zatracená čeština. Obsahově vychází z rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání. Strukturou a didaktickým pojetím navazuje na ediční řadu Český jazyk s Tobiášem, tzn., že klade důraz na přehlednou a algoritmicky uspořádanou prezentaci učiva, graficky nepřetížené stránky a důsledné vysvětlování jazykových pojmů jazykem odpovídajícím rozumovým předpokladům žáků 1. stupně. V tom jsme se inspirovali i pojetím učebnic před školskou reformou v roce 1976, kdy bylo běžné, že si děti na prvním stupni osvojovaly jazykové učivo již ve škole a nikoli doma samostudiem. Obsah učiva je v celé řadě uspořádán tak, aby nejobtížnější gramatické jevy byly probrány v prvních čtyřech měsících, a bylo tak dostatek prostoru pro jejich procvičování v průběhu zbytku školního roku. Neb už naši dávní učitelé své zkušenosti shrnovali do věty: „Důležité učivo se musí naučit do Vánoc, jakmile rozkvetou kaštany, je se školou konec.“ Zároveň obsahuje spoustu přiměřeně dlouhých textů, v nichž jsou integrovány právě probírané gramatické jevy s návodnými otázkami sloužícími mj. k rozvoji slovní zásoby i poznávání okolního světa. Za největší přednost učebnice považujeme skutečnost, že v ní gramatické jevy nejsou jen popsány, jak je dnes zvykem ve většině učebnic, ale obsahuje návody, jak se s gramatickým jevem správně vypořádat a zároveň umožňuje dospělé osobě tyto postupy jednoduše kontrolovat. Barvy nejsou používány k vyjádření obtížnosti či důležitosti cvičení, ale pomáhají k jeho pochopení. Proto například červenou barvu používáme vždy k označení tvrdých slabik/souhlásek, modrou k označení měkkých, … Vycházíme tak z dlouholetých a fungujících zkušeností z práce s dětmi se specifickými poruchami učení, které však efektivně pomáhají všem. Stejně tak abstraktní obrázky slouží dnešním dětem k rozvoji kreativity a k rozvoji slovní zásoby. Ve dvou pracovních sešitech (pro každé pololetí jeden) najdete i mnoho materiálu na rozstříhání, putování po cestách a nalepování. Učebnice jsou souběžně doplňovány balíčky cvičení aplikace pro tablet, kterou si můžete stahovat v App Store pod názvem Zatracená čeština a od dubna 2016 i ve Windows Store. Schválilo MŠMT čj. MSMT-9384/2018 dne 19. července 2018 k zařazení do seznamu učebnic pro základní vzdělávání jako součást ucelené řady učebnic pro vzdělávací obor Český jazyk a literatura, 1. – 5. ročník, s dobou platnosti šest let.
další informace