208 Kč
Přejít do obchodu
Sada je určena pro celé spektrum žáků maturitních oborů středních škol, zejména pro střední odborné školy. Učivo je zpracováno podle Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání (vzdělávací oblast Estetické vzdělávání), Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia (vzdělávací oblast Český jazyk a literatura – Literární komunikace) a podle aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě.
Zkráceny byly části popisující literárněteoretický kontext, menší prostor dostali autoři a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři.
Učebnice obsahuje učivo literatury z období celého 19. století a je dělena chronologicky. Tvoří ji čtyři tematické celky (epochy): Přelom 18. a 19. století, 1. polovina 19. století, 2.polovina 19. století, Přelom 19. a 20. století.
Každá epocha se skládá z jedné či dvou kapitol, v nichž je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Kromě životopisných údajů a zhodnocení autorovy tvorby je u vybraných autorů kladen důraz na rozbor jednoho jejich díla.
Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Výběr autorů a jejich děl byl tedy přímo podřízen tomuto záměru.
Zkráceny byly části popisující literárněteoretický kontext, menší prostor dostali autoři a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři.
Učebnice obsahuje učivo literatury z období celého 19. století a je dělena chronologicky. Tvoří ji čtyři tematické celky (epochy): Přelom 18. a 19. století, 1. polovina 19. století, 2.polovina 19. století, Přelom 19. a 20. století.
Každá epocha se skládá z jedné či dvou kapitol, v nichž je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Kromě životopisných údajů a zhodnocení autorovy tvorby je u vybraných autorů kladen důraz na rozbor jednoho jejich díla.
Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Výběr autorů a jejich děl byl tedy přímo podřízen tomuto záměru.
další informace