Nová literatura pro střední školy 2 Zkrácená verze učebnice - Lukáš Borovička, Šárka Dohnalová, didaktis
227 Kč
Přejít do obchodu
Vzdělávací řada Nová literatura pro střední školy je určena celému spektru žáků gymnázií a maturitních oborů středních odborných škol, kteří chtějí zvládnout středoškolskou literaturu a připravit se k maturitě. Každý díl nabízíme v plné, nebo zkrácené verzi.
Zkráceny byly části popisující literárněteoretický kontext, menší prostor dostali autoři a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři.
Učebnice obsahuje učivo literatury z období celého 19. století a je dělena chronologicky. Tvoří ji čtyři tematické celky (epochy): Přelom 18. a 19. století, 1. polovina 19. století, 2. polovina 19. století, Přelom 19. a 20. století. Epocha se skládá z jedné či dvou kapitol, v nichž je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Kromě životopisných údajů a zhodnocení autorovy tvorby je u vybraných autorů kladen důraz na rozbor jednoho jejich díla.
Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Výběr autorů a jejich děl byl tedy přímo podřízen tomuto záměru.
Zkráceny byly části popisující literárněteoretický kontext, menší prostor dostali autoři a díla, jejichž znalost je sice podstatná pro pochopení vývoje literatury daného období, avšak nejsou uvedeni v aktuálním katalogu požadavků ke státní maturitě. Jim je na konci každé kapitoly věnován společný oddíl s názvem Další významní autoři.
Učebnice obsahuje učivo literatury z období celého 19. století a je dělena chronologicky. Tvoří ji čtyři tematické celky (epochy): Přelom 18. a 19. století, 1. polovina 19. století, 2. polovina 19. století, Přelom 19. a 20. století. Epocha se skládá z jedné či dvou kapitol, v nichž je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Kromě životopisných údajů a zhodnocení autorovy tvorby je u vybraných autorů kladen důraz na rozbor jednoho jejich díla.
Hlavním cílem učebnicové sady je připravit žáky k maturitě. Výběr autorů a jejich děl byl tedy přímo podřízen tomuto záměru.
další informace